سایز لوله پلیکا

لوله های پلیکا در سایز ها و ضخامت های مختلف برای مصارف گوناگون مثل فاضلاب ، برق ، کشاورزی تولید می شوند. لوله های پلیکا یا pvc از نظر وزن و ضخامت به سه دسته تقسیم میشوند :

  1. فشار ضعیف
  2. نیمه قوی
  3. فشار قوی

لوله های فشار ضعیف پلیکا بیشتر برای هواکش ساختمان یا در کشاورزی به عنوان معبر آب استفاده می شوند.

پوش فیت چیست ؟ فرق پلیکا با پوش فیت سایلنت یا معمولی مزایا و معایب و آموزش نصب و اجرا 

جدول سایز و وزن لوله پلیکا

جدول وزن و سایز لوله پی وی سی پلیکا

لوله های نیمه قوی پلیکا به صورت عمده در فاضلاب ساختمان مورد استفاده قرار میگیرند و در بعضی موارد به عنوان غلاف کابل برق نیز استفاده می شوند. در این مورد می توان به شرکت هایی از جمله : پلیمر گلپایگان PG ، وینو پلاستیک ، نانو پلیمر یاس ، یزد پولیکا ، پلیکا اینگل ، تهران اتصالات ۱۱۰ ، اتصالات پلیکا شهریار ، لوله و اتصالات سمنان اشاره کرد که تولید لوله و اتصالات پلیکا را انجام می دهند.

لوله های فشار قوی پلیکا که تحمل بیشتری در برابر فشار را دارند بیشتر در فاضلاب های صنعتی مثل کارخانه ها مورد استفاده قرار میگیرند. البته از این نوع لوله پلیکا هم به عنوان غلاف یا روکش کابل برق نیز استفاده می شوند. در ساختمان ها کوچک برای عبور کابل ها برق از لوله های PVC یا پلیکا در سایز های ۲۰ ، ۲۵ و ۳۲ میلیمتر یا pg13.5 , pg 16 , pg 21 که به ترتیب معادل سایز های بالا می باشد استفاده می کنند.

انواع لوله پلیکا فاضلابی


بیشتر بخوانید:
لوله و اتصالات upvc استخری | لیست قیمت لوله هیدروپول و اتصالات فشار قوی یو پی وی سی

لوله پلیکا گرانول

انواع لوله های پلیکا 

سایز لوله پلیکا به میلیمتر و اینچ

به طور کلی سایز لوله پلیکا ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۲ ، ۴۰ ، ۵۰ ، ۶۳ ، ۷۵ ، ۹۰ ، ۱۱۰ ، ۱۲۵ ، ۱۶۰ ، ۲۰۰ ، ۲۵۰ ، ۳۱۵ و ۴۰۰ میلیمتر هستند که به طور معمول در بازار موجود می باشند. این سایز ها معادل ۱/۲ ، ۳/۴ ، ۱ ، ۱/۴ ۱ ، ۱/۲ ۱ ، ۲ ، ۱/۲ ۲ ، ۳ ، ۴ ، ۵ ، ۶ ، ۸ ، ۱۰ ، ۱۲ و ۱۶ اینچ می باشند به طور مثال سایز ۲۰ میلیمتر معادل ۱/۲ سایز ۱۱۰ میلیمتر معادل ۴ اینچ هستند. همه سایز های لوله پلیکا دارای وزن های مختلفی هستند که هر کدام مصارف خاص خود را دارند به طور مثال لوله ۱۱۰ با وزن ۶٫۵ کیلو گرم برای مصارف غلاف برق و هواکش و در وزن ۹٫۱ کیلوگرم برای مصارف فاضلاب ساختمانی و در وزن ۱۴ کیلو برای مصارف فاضلاب های صنعتی استفاده می شود.