فوم متالایز گرمایش از کف رولی

فوم متالایز رولی در دسته فوم های پلی اتیلن قرار دارد. پلی اتیلن نام نوعی پلیمر است که از مشتقات و مواد نفتی می باشد. ساختار فوم های پلی اتیلن به این صورت است که مقداری حباب هوا در میان فوم قرار دارد و به دلیل همین ساختار باعث عایق شدن فوم نیز می شود. فوم های پلی اتیلن رولی که به اصطلاح به آن فوم سفید گفته می شود در دمای -۳۰ تا ۸۰+ درجه سانتی گراد قابل استفاده می باشند. استفاده از این فوم ها در سیستم های گرمایش از کف هم باعث هدر نرفتن حرارت است که این فوم باعث می شود انتقال حرارت به سمت بالا انجام شود و همچنین نشیمن گاه و تکیه گاه مناسبی برای اجرای لوله های گرمایش از کف پنج لایه نیوپایپ و یا دیگر برند هایی مثل بهتراشان سپاهان bts و یا … می باشد که از آسیب دیدن لوله جلوگیری می کند.

فوم متالایز 20 میل

فوم متالایز ۲۰ میل

قیمت فوم متالایز گرمایش از کف

نوع فوممتراژ هر رول/بستهقیمت هر متر/برگ (تومان)
فوم متالایز 20 میل2545,000
فوم متالایز 10 میل5027,500
فوم ساده سفید 20 میل2537,500
فوم ساده سفید 10 میل5018,500
فوم شانه تخم مرغی 65*10432 برگ 60,000
تلگرام پایپ مالپایپ مالاینستاگرام پایپ مال
برای دریافت قیمت های بروز تماس بگیرید0216662997109123454725

قیمت این فوم ها نیز با توجه به شرکت تولید کننده ، ضخامت فوم ، کیفیت ورق متالایز استفاده شده روی فوم ، دانسیته و یا چگالی فوم ، متغیر می باشد. شما می توانید برای خرید فوم متالایز با بهترین کیفیت و قیمت معقول نسبت به کیفیت از پایپ مال اقدام نمایید.

فوم متالایز ۲۰ میل یا ۱۰ میل ؟

فوم های گرمایش از کف هم به عنوان عایق حرارتی به کار برده می شوند و هم تا حد قابل قبولی از عبور رطوبت جلو گیری می کنند اما برای استفاده از این فوم ها در گرمایش از کف به طبع هر چقدر ضخامت عایق بیشتر باشد ضریب عبور حرارت و رطوبت کمتر می شود اما در این بین عایق های بی کیفیتی نیز در بازار وجود دارد که بعد از اجرا در سیستم و به مرور زمان به دلیل وجود فشار کف سازی و یا وزن وسایل روی کف اتاق فشرده تر شده و باعث نشست و ترک برداشتن سرامیک های کف می شوند این فشردگی و تغییر ضخامت بیشتر در ضخامت های ۲۰ میل و یا بالاتر بیشتر رخ می دهد و قابل چشم پوشی نیست اما در ضخامت های ۱۰ میل حتی اگر فوم کیفیت پایینی داشته باشد تغییر ضخامت آن در حد جزیی بوده و قابل چشم پوشی می باشد. پس باید در نظر داشت اگر فوم با کیفیت باشد از ضخامت ۲۰ میل که ضریب عایق بودن آن بالاتر است استفاده شود تا هدر رفت گرمایی کمتر شده و باعث صرفه جویی در انرژی شده و هزینه های قبض نیز کمتر می شود.

ابعاد فوم های رولی

این فوم ها در ضخامت های مختلف طول های متفاوتی دارند اما همگی با عرض یک متر تولید می شوند. فوم با ضخامت ۲۰ میلی متر معمولا در رول های تقریباً ۲۵ متری عرضه می شوند البته در این رول ها امکان کم و زیاد شدن متراژ وجود دارد و امکان دارد یک رول ۲۴ متر و یا ۲۶ متر باشد که متراژ دقیق آن روی رول ذکر شده است. اما بعضاً رول های با ضخامت ۲۰ میل توسط بعضی شرکت ها با متراژ ۵۰ متری نیز عرضه می شوند. فوم های با ضخامت ۱۰ میل معمولا با رول های ۵۰ متری و فوم های ضخامت ۵ میل با رول های ۱۰۰ متری نیز عرضه می شوند.

فوم متالایز حباب دار

فوم متالایزر حباب دار نوع دیگری از فوم های متالایز می باشد به این صورت که یک طرف نایلون حباب دار ضربه گیر با یک روکش متالایز زرورق مانند پوشیده می شود خاصیت عایق بودن در این فوم ها به دلیل ضخامت و فشردگی پایین بسیار کمتر از فوم پلی اتیلن متالایز می باشد و بیشتر به عنوان نشیمنگاه برای لوله به کار برده می شود و یا اغلب زیر این فوم ها از فوم های یونولیتی ورقه ای استفاده شده است و فوم حبابدار بیشتر به دلیل داشتن لایه متالایز برای تابش حرارت به سمت بالا استفاده می شود البته استفاده این فوم ها به تنهایی به لطف متالایز بودن مقداری از هدر رفت حرارت جلوگیری میکند نایلون حباب دار متالایز و اغلب به دلیل هزینه کمتر از این عایق ها استفاده می شود اما اگر زیر آن از عایق یونولیتی استفاده شود باعث بیشتر شدن هزینه نیز می شود.

فوم متالایز XPE

فوم های xpe به دلیل فشردگی بالاتر نسبت به فوم های سفید معمولا بدون روکش متالایز استفاده می شوند اما بعضا نیز برای عایق بندی بهتر این فوم ها را با روکش متالایز نیز استفاده می کنند. در این نوع از فوم ها نیز ضخامت های ۵ ، ۱۰ و ۲۰ میلی متر بیشترین استفاده را دارند.

فوم رولی متالایز xpe

فوم رولی متالایز xpe

نحوه اجرای فوم متالایز

برای اجرای فوم متالایز برای گرمایش از کف معمولا در نقشه های مهندسی ساختمان جایگیری این فوم ها در کف توسط دیتیل های آن قسمت ذکر شده است اما برای اجرای این فوم ها نیازی به چسب برای فوم نیست و شما به راحتی فوم را در کف محل مورد نظر پهن کرده و حالا برای مهار این فوم های می توانید چند قسمت آن را توسط پیچ به کف محکم کنید تا از بازی کردن و یا جابجایی احتمالی فوم روی کف جلوگیری کنید. بعد از اینکه این فوم ها روی کف اجرا و ثابت شد باید نسبت به جایگذاری لوله های گرمایش از کف اقدام کنید. برای مهار کردن لوله روی فوم به دو صورت می توانید عمل کنید. روش اول استفاده از بست خاردار می باشد که بسیار مقرون به صرفه بوده ولی نیاز به یک دستگاه منگنه زن برای این بست های خاردار دارید که این دستگاه بست را با فشار به روی فوم کوبیده و لوله را مهار میکند. اما نقطه ضعف برای فیکس کردن لوله ها با بست خاردار این است که لوله ها به طور موازی و منظم اجرا نمی شوند و همیشه با مقداری خطا و یا کج بودن لوله ها مواج می شویم. روش دوم استفاده از بست ریل گرمایش از کف می باشد که نسبت به روش اول مقداری هزینه بالاتری دارد اما در کل با توجه به قیمت این بست ها این هزینه قابل چشم پوشی می باشد. قیمت ریل گرمایش از کف در نمونه های ۴۰ سانتی یا به صورت هر متر طول محاسبه شده و یا به صورت هر عدد قیمت گذاری می شوند. معمولا این بست ها ( ریل چسبدار گرمایش از کف ) در نمونه های ۴۰ سانتی متری به صورت خود چسب دار عرضه می شوند ( پشت ریل یک چسب دو طرفه چسبیده ) و می توان ریل را به وسیله چسب روی فوم متالایز محکم نمود.

برای اطلاع از نحوه اجرا و مزایا و معایب بست ریل گرمایش از کف و بست خاردار به این مقاله مراجعه کنید.

  


بیشتر بخوانید:
بهترین قیمت فوم شانه تخم مرغی گرمایش از کف نسوز

انواع محصولات در پایپ مال

پایپ مال ارائه کننده انواع لوله و اتصالات آب ، فاضلاب ، گاز می باشد که دارای دسته بندی متنوع محصولات ساختمانی و کشاورزی می باشد از جمله محصولات ارائه شده در پایپ مال به شرح زیر می باشد که برای دریافت اطلاعات از محصول و قیمت آن روی لینک محصول کلیک کنید.

لوله و اتصالات پلیکا

پلیمر گلپایگان PG (پلیکا گلپایگان اصلی ) ، وینو پلاستیک ، پلیکا اینگل ، نانو پلیمر یاس گلپایگان ، یزد پولیکا ، گلسار پلیمر گلپایگان ،

ستاره پلیمر گلپایگان ، تهران اتصالات ۱۱۰ ، پلیکا شهریار ( پلیکا ارزان ) ، لوله گرانول (مخصوص کشاورزی و هواکشی ) ، لوله پلیکا سمنان

لوله و اتصالات سفید تک لایه ( پلی پروپیلن ) آب

لوله پلی پروپیلن آذین ، لوله سفید تک لایه یزد بسپار ، لوله سفید تک لایه یزد لوله ، لوله سفید نیک بسپار یزد 

لوله و اتصالات پنج لایه آب

لوله و اتصالات نیوپایپ ، لوله و اتصالات بهتراشان سپاهان ‌BTS ، لوله و اتصالات ایزی پایپ

لوله اتصالات پوش فیت

پوش فیت پروتکت پلیران ، پوش فیت سایلنت پلی ران ، پوش فیت معمولی نیوفلکس ، پوش فیت سایلنت نیوفلکس ، پوش فیت یزد پوش فیت

پوش فیت معمولی یزد بسپار ، پوش فیت سایلنت یزد بسپار ، پوش فیت نیک بسپار

لوله و اتصالات پلی اتیلن

پلی اتیلن جوشی ، پیچی ، فاضلابی و قطره ای پلی رود ، پلی اتیلن جوشی ، فاضلابی ، پیچی و قطره ای پلیران

شیرآلات برنجی

شیرآلات برنجی سیم ایتالیا ، شیرآلات برنجی کیزایران ، شیرفلکه برنجی سامین ، شیر فلکه برنجی ایران شیر ، شیرگازی سارا

شیر آلات چدنی

شیرالات چدنی فاراب ، شیرآلات چدنی وگ ایران

عایق الاستومری و فوم گرمایش از کف

فوم گرمایش از کف متالابز  ، فوم گرمایش از کف شانه تخم مرغی ، انواع بست گرمایش از کف ( بست خاردار،ریل گرمایش از کف)

عایق الاستومری کافلکس ، عایق الاستومری

انواع بست لوله پلیکا و بست روکش دار پوش فیت

بست پلیران ، بست ایران ، بست لوله پلیکا ، بست لوله پوش فیت ، انواع بست رگلاژی سقفی ، انواع بست دیواری پایه دار

برای افزودن متن مورد نظرتان اینجا کلیک کنید