ریل ، بست خاردار و انواع بست گرمایش از کف

یکی از انواع بست های گرمایش از کف بست ریلی گرمایش از کف یا ریل گرمایش از کف می باشد. که به تازگی بست ریلی نیوپایپ هم به بازار عرضه شده است و از لحاظ کیفیت آن چنان تفاوتی با نمونه های دیگر ندارد. همان طور که از نام این بست ها پیداست به صورت ریل هستند.

بست ریلی در دو سایز ۴۰ سانتی و ۲ متری تولید می شوند که قیمت هر دو بر اساس هر متر طول می باشد البته قیمت بست ریلی نیوپایپ بر اساس هر عدد از این بست های ۴۰ سانتی می باشد که برای به دست آوردن قیمت هر متر طول آن باید قیمت هر عدد را در ۲/۵ ضرب نمود به طور مثال موقع نوشتن این مقاله قیمت هر عدد بست ریلی لوله ۱۶ پشت چسبدار شرکت نیوپایپ ۶۴۶۰۰ ریال است که قیمت هر متر آن مساوی ۱۶۱۵۰۰=۲٫۵*۶۴۶۰۰ است که البته از این قیمت تخفیف هم کسر خواهد شد و در نهایت قیمت آن با بالاترین تخفیف ها برای هر متر ۱۲۰۰۰ تومان می شود که قیمت بسیار بالاتری دارد.

روش اجرای ریل گرمایش از کف بسیار ساده است و نیازی به ابزار خاص ندارند. فقط با چسب روی فوم چسبانده می شوند و لوله را در دندانه هایی که دارند چفت می کنند. در نمونه های ۲ متری به صورت پیشفرض چسب ندارند ولی نمونه های ۴۰ سانتی دارای چسب می باشند و به راحتی می توان روی فوم چسباند.

فوم گرمایش از کف

ریل گرمایش از کف

ریل گرمایش از کف

یکی از مسائل مهمی که در اجرای لوله های گرمایش از کف وجود دارد فاصله گذاری بین لوله ها می باشد که این امر بسیار حائز اهمیت می باشد و مجریان برای این مسئله راه حل های متفاوتی دارند که یکی از آن ها استفاده از فوم شانه تخم مرغی می باشد اما راه حل ارزان تر استفاده از ریل های گرمایش از کف است که به دلیل فواصل منظمی که دارند در صورت کاربرد نظم بیشتری نسبت به بست های خار دار به لوله کشی می دهند و لوله ها را می توان در خطوط صاف اجرا کرد.

بست خاردار گرمایش از کف

در لوله کشی گرمایش از کف برای مهار لوله های پنج لایه روی فوم گرمایش از کف از نوع پلی اتیلن یا xpe از بست گرمایش از کف که در دو نوع موجود می باشد استفاده می شود که یکی دیگر از آن ها بست خاردار گرمایش از کف است که به صورت تکی روی لوله قرار میگیرد و لوله را به فوم چفت میکند و برای اجرای این نوع بست ها از ابزاری به نام دستگاه منگنه زن بست خاردار استفاده می کنند. به این صورت که تعدادی بست خاردار نیوپایپ یا هر برند دیگری را در دستگاه قرار داده و به صورت منگنه زدن روی لوله فشار میدهیم و دستگاه بست خاردار لوله را روی لوله کوبیده و لوله را در محل خود محکم میکند.

بست خاردار لوله 16

بست خاردار لوله ۱۶

نحوه ی اجرای بست ریلی یا ریل گرمایش از کف

ابتدا قبل از اجرای ریل ها باید فوم گرمایش از کف را بر روی کف ساختمان اجرا کرد و سپس اقدام به جایگذاری ریل ها نمود.

اجرای این بست ها بسیار ساده است. ابتدا طبق نقشه اجرایی جهت حرکت لوله ها که مشخص شد با زاویه ۹۰ درجه یا به صورت عمودی نسبت به جهت حرکت لوله ها محل قرار گیری بست ریلی گرمایش از کف را جانمایی کرده و با فواصل مناسب از یکدیگر به صورت چند خط موازی کنار یکدیگر قرار می دهیم.

سپس برای متصل کردن ریل ها به یکدیگر از محل اتصال نری و مادگی که به صورت به هم قفل شونده در ابتدا و انتهای ریل تعبیه شده است ریل ها را به یکدیگر وصل کرده توجه کنید که این عمل را همراه با چسباندن ریل روی عایق یا فوم گرمایش از کف انجام دهید .

به این صورت که بعد از اتصال دو ریل به یکدیگر پوشش روی چسب در زیر ریل را جدا کرده سپس ریل را روی عایق قرار داده و خوب فشار دهید تا کامل به فوم بچسبد و سپس این عمل را تا جایی که نیاز است تکرار کنید.

همچنین می توان هر عدد ریل را به صورت تکی به فوم چسباند سپس ریل های دیگر را به همین صورت به یکدیگر متصل کرد. بعد از اجرای ریل نوبت به قرار دادن لوله روی ریل می شود که لوله را با کمی فشار داخل فضای تعبیه شده روی ریل قرار داده عملیات لوله کشی را انجام می دهیم.

بست کمربندی

بست های زیپی یا بست کمربندی در اندازه های مختلف وجود دارند که قبلا در این سیستم به کار برده می شدند به صورتی که بعد از اجرای فوم گرمایش از کف روی فوم مش قرار می دهند و سپس لوله ها را روی مش اجرا کرده و برای ثابت کردن لوله ها با بست کمربندی یا بست زیپی لوله ها را به مش بسته و لوله ثابت می شد که امروزه به دلیل حمل و نقل مش نسبت به دیگر روش ها سخت تر و هزینه بالاتری دارد ۲-هزینه مش + بست زیپی به مراتب بالاتر از بست خاردار یا بست ریلی می باشد و با وجود بست های خاردار و بست ریلی این روش تقریبا منسوخ شده است .

بسته بندی انواع بست گرمایش از کف

بسته بندی های این بست ها مختلف است به طور مثال بست های خار دار در بسته های ۳۲۰ تایی و ۱۰۰۰ تایی موجود است و ریل های ۲ متری با بسته بندی های ۶۰ متری ( ۳۰ شاخه ) عرضه می شوند در صورتی که ریل های ۴۰ سانتی در کارتن های ۱۳۰ متری یا به صورت بسته بندی در کیسه های ۱۵۰ متری عرضه می شوند که در کارتن ها و کیسه ها بسته های کوچکتر در سایز های ۱۰ متری هستند همانطور که مشخص است در این بسته ها ۲۵ عدد ریل ۴۰ سانتی قرار دارد. بست زیپی یا بست کمربندی هم در سایز های ۷٫۵ سانتی ، ۱۰ ، ۱۵ ، ۲۰ ، ۲۵ ، ۳۰ ، ۳۷ و… موجود هستند که بسته بندی همه این سایز ها در هر بسته ۱۰۰ عدد می باشد.


بیشتر بخوانید:
بهترین قیمت فوم متالایز گرمایش از کف | ۱۰ و ۲۰ میل

کانال تلگرام ما

انواع محصولات در پایپ مال

پایپ مال ارائه کننده انواع لوله و اتصالات آب ، فاضلاب ، گاز می باشد که دارای دسته بندی متنوع محصولات ساختمانی و کشاورزی می باشد

از جمله محصولات ارائه شده در پایپ مال به شرح زیر می باشد که برای دریافت اطلاعات از محصول و قیمت آن روی لینک محصول کلیک کنید.

لوله و اتصالات پلیکا

پلیمر گلپایگان PG (پلیکا گلپایگان اصلی ) ، وینو پلاستیک ، پلیکا اینگل ، نانو پلیمر یاس گلپایگان ، یزد پولیکا ، گلسار پلیمر گلپایگان ،

ستاره پلیمر گلپایگان ، تهران اتصالات ۱۱۰ ، پلیکا شهریار ( پلیکا ارزان ) ، لوله گرانول (مخصوص کشاورزی و هواکشی ) ، لوله پلیکا سمنان

لوله و اتصالات سفید تک لایه ( پلی پروپیلن ) آب

لوله پلی پروپیلن آذین ، لوله سفید تک لایه یزد بسپار ، لوله سفید تک لایه یزد لوله ، لوله سفید نیک بسپار یزد 

لوله و اتصالات پنج لایه آب

لوله و اتصالات نیوپایپ ، لوله و اتصالات بهتراشان سپاهان ‌BTS ، لوله و اتصالات ایزی پایپ

لوله اتصالات پوش فیت

پوش فیت پروتکت پلیران ، پوش فیت سایلنت پلی ران ، پوش فیت معمولی نیوفلکس ، پوش فیت سایلنت نیوفلکس ، پوش فیت یزد پوش فیت

پوش فیت معمولی یزد بسپار ، پوش فیت سایلنت یزد بسپار ، پوش فیت نیک بسپار

لوله و اتصالات پلی اتیلن

پلی اتیلن جوشی ، پیچی ، فاضلابی و قطره ای پلی رود ، پلی اتیلن جوشی ، فاضلابی ، پیچی و قطره ای پلیران

شیرآلات برنجی

شیرآلات برنجی سیم ایتالیا ، شیرآلات برنجی کیزایران ، شیرفلکه برنجی سامین ، شیر فلکه برنجی ایران شیر ، شیرگازی سارا

شیر آلات چدنی

شیرالات چدنی فاراب ، شیرآلات چدنی وگ ایران

عایق الاستومری و فوم گرمایش از کف

فوم گرمایش از کف متالایز ، فوم گرمایش از کف شانه تخم مرغی ، انواع بست گرمایش از کف ( بست خاردار،ریل گرمایش از کف)

عایق الاستومری کافلکس ، عایق الاستومری

انواع بست لوله پلیکا و بست روکش دار پوش فیت

بست پلیران ، بست ایران ، بست لوله پلیکا ، بست لوله پوش فیت ، انواع بست رگلاژی سقفی ، انواع بست دیواری پایه دار