لوله گاز API سپاهان

در ایران دو برند مختلف به نام های لوله های گاز API سپاهان و سپنتا تولید می شوند. این لوله ها با استاندارد بین المللی آمریکا به نام American Petroleum Institute که به صورت مخفف API نامگذاری شده تولید می شوند. همچنین این لوله ها دارای استاندارد ملی به نام ISRI 3574 هستند که بیشتر برای مصارف گاز خانگی استفاده می شوند. این لوله ها با نام تجاری مانیس گاز تولید می شوند که جایگزین مناسبی از لحاظ قیمتی برای لوله های بدون درز مانسمان یا مانیسمان می باشند.

لوله گاز API یا مانیس گاز چیست؟

لوله های گازی API لوله هایی فولادی هستند که از استاندارد بین المللی API برخوردار بوده و می توان از این لوله ها در زیر کار استفاده نمود. این لوله ها با نام تجاری مانیس گاز نیز شناخته می شوند. این لوله ها دارای درز بوده و با لوله های مانیسمان بدون درز تفاوت دارند اما به دلیل داشتن استاندارد در زیر کار نیز استفاده می شوند.

انواع لوله گاز

لوله های گازی به سه دسته اصلی ۱-لوله گاز مانیسمان ۲- لوله گاز api و لوله گاز روکار و یا معمولی تقسیم می شوند.

لوله های مانیسمان بیشتر چینی و یا لوله مایسمان اهواز هستند. لوله گاز شهری نیز لوله های مانیسمان هستند اما لوله های گاز شومینه و لوله گاز شوفاژ همان لوله های api سپاهان و یا سپنتا و .. می باشند که در لوله کشی داخل ساختمان از سایز های کوچک یا همان لوله گاز شماره ۲ یا ۱/۲ استفاده می شود.

اتصالات لوله گاز

برای لوله های گاز دو نوع اتصالات مانسمان بدون درز و اتصالات درز دار جوشی استفاده می شود. این اتصالات بسته به محل قرار گیری و اهمیت کار انتخاب می شوند مثلا برای لوله های مانیسمان بدون درز رده ۴۰ از اتصالات جوشی رده ۴۰ مانیسمان مانند بنکن و سیتکو استفاده می شود که از لحاظ مقاومت به دلیل ضخامت بیشتر از دیگر اتصالات مقاومت بیشتری دارند اما برای لوله های گاز api از اتصالات مانیسمان رده ۲۰ استفاده می شود و یا اگر استفاده در روی کار باشد از اتصالات جوشی درزدار نیز می توان استفاده نمود.

لوله گازی API سپاهان توکار

لوله گازی API سپاهان توکار

جدول سایز ، ضخامت و وزن لوله گاز سپاهان API

این جدول وزن لوله گاز سپاهان و سپنتا می باشد که تعداد در بندل و سایز بندی ، ضخامت و جدول وزن لوله های API را در آن می توانید مشاهده کنید.


بیشتر بخوانید:
لوله و اتصالات upvc استخری | لیست قیمت لوله هیدروپول و اتصالات فشار قوی یو پی وی سی

جدول سایز ، وزن ، ضخامت لوله گاز API سپاهان مانیس گاز

جدول سایز ، وزن ، ضخامت لوله گاز API سپاهان مانیس گاز

کیفیت لوله های گاز API

این لوله های گاز به دلیل حساسیت بالایی که در ساختمان دارند و مرتبط بودن جان انسان ها به کیفیت لوله ها با تست های سختگیرانه ای مورد آزمایش قرار میگیرند که بعد از اجرا در ساختمان از لحاظ مقاومت و نشت هیچگونه ایرادی نداشته باشند. لوله گاز شهری نیز باید  همین استاندارد ها را بگذراند

دلیل تفاوت قیمت ها

متاسفانه به دلیل تورم بالا برخی سودجویان حتی از جان انسان ها هم چشم پوشی کرده و لوله های بدون استاندارد که حتی قابلیت استفاده در روی کار را نیز ندارند برای فریب خریدار عینن همان متنی که روی لوله های استاندارد چاپ شده را روی لوله های غیر استاندارد چاپ میکنند و برای مشکوک نشدن با اختلاف قیمت ناچیز به فروش میرسانند که مستقیما جان ساکنین ساختمانی که در آن از این لوله گاز غیر استاندارد استفاده شده را به خطر می اندازند. بنابر این توصیه ما این است که برای تهیه لوله گاز api سپاهان و یا هر برند دیگری از جاهای معتبر اقدام به خرید کنید تا دچار مشکلات هنگام نصب و تست و بعد از آن نشوید. این اقدام حتی برای لوله بدون درز مانیسمان نیز انجام می شود به این صورت که لوله های درزدار را آنقدر تراش داده که محل جوش یا درز لوله محو شده و ضخامت به طور محصوصی کاهش می یابد. پایپ مال به شما این اطمینان را می دهد که لوله های گاز خریداری شده از این مجموعه اعم از لوله گاز API سپاهان و سپنتا اصلی بوده و مورد تایید اداره مسکن و شهرسازی می باشد.

قیمت لوله گاز API سپاهان

قیمت لوله گاز سپاهان به صورت شاخه ای می باشد. اما به خاطر متریال این لوله ها که از آهن است قیمت این لوله ها نیز به صورت روزانه نوسان دارد و آپدیت قیمت ها به صورت روزانه نیز کار دشواری می باشد بنابراین برای مطلع شدن از قیمت لوله گاز سپاهان به روز تنها راه آن تماس با فروشگاه می باشد. شما نیز می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار در کانال تلگرام ما عضو شوید. برای دریافت قیمت لوله گاز سپاهان ۳ یا همان ۱ اینچ یا فیمت لوله گاز ۱/۲ و یا قیمت لوله گاز خانگی ۶ متری با پایپ مال تماس بگیرید. گاها خریداران در مکالمه خود با فروشندگان از عبارت لوله گاز متری چند؟ استفاده می کنند که باید در جواب بگوییم قیمت انواع لوله گاز بر اساس هر شاخه قیمت گذاری می شود

انواع محصولات در پایپ مال

پایپ مال ارائه کننده انواع لوله و اتصالات آب ، فاضلاب ، گاز می باشد که دارای دسته بندی متنوع محصولات ساختمانی و کشاورزی می باشد از جمله محصولات ارائه شده در پایپ مال به شرح زیر می باشد که برای دریافت اطلاعات از محصول و قیمت آن روی لینک محصول کلیک کنید. برای دریافت استعلام قیمت و مشاوره با دفتر فروش ما تماس بگیرید.