اتصالات پلیکا

اتصالات پلیکا چند دسته مهم مثل زانو پلیکا، سه راه پلیکا، چهارراه پلیکا، تبدیل پلیکا، سیفون پلیکا، بوشن پلیکا، درپوش پلیکا، موفه پلیکا تقسیم بندی می شوند که هرکدام نیز مدل های مختلفی دارند که در ادامه توضیح می دهیم.

قیمت اتصالات پلیکا

قیمت اتصالات پلیکا نیمه قوی که برای فاضلاب ساختمان استفاده می شوند با توجه به شرکت تولید کننده و کیفیت آن ها و مقدار خرید اتصالات پلیکا به صورت تکی یا عمده متفاوت است. در ادامه قیمت برخی از شرکت های مطرح تولید کننده این لوله و اتصالات را می توانید با کلیک کردن روی آن ها و رفتن به صفحه مورد نظر ملاحظه کنید. در لیست هر شرکت نام اتصالات پلیکا به همراه سایز و قیمت را می توانید ملاحظه بفرمایید.

اتصالات پلیکا چیست ؟

لوله‌های پلیکا (PVC) به دلیل مزایای متعدد، جایگاه ویژه‌ای در میان انواع لوله‌ها پیدا کرده‌اند. این لوله‌ها نه تنها برای انتقال سیالات مختلف، از جمله آب و فاضلاب، مناسب هستند، بلکه در صنعت برق نیز به عنوان عایق و محافظ کابل‌ها به کار می‌روند. این لوله ها برای اجرا به قطعاتی از جنس خودشان نیاز دارد تا در صورت نیاز به تغییر مسیر و یا انشعاب گیری بتوان از آن ها استفاده نمود.

تنوع ابعاد و ضخامت، مقاومت بالا در برابر خوردگی و مواد شیمیایی، نصب آسان و قیمت مقرون به صرفه، از جمله فاکتورهایی هستند که لوله‌های پلیکا را به انتخابی محبوب در ساختمان‌ها و صنایع مختلف تبدیل کرده‌اند.

معرفی انواع اتصالات لوله پلیکا

اتصالات لوله پلیکا همانطور که در بالا گفته شد انواع مختلفی دارند که هر یک وظیفه خاص خود را بر عهده دارند و با متصل کردن آن ها به لوله پلیکا عملکرد آن ها مشخص می شود. در ادامه به معرفی انواع اتصالات لوله پلیکا می پردازیم و شما را با اسم اتصالات لوله پلیکا آشنا می کنیم.

زانو پلیکا

زانویی پلیکا یکی از مهمترین اتصالات لوله pvc یا همان پلیکا می باشد که برای تغییر مسیر خط لوله کشی به کار می رود. زانو لوله پلیکا در زوایای ۴۵، ۸۷/۵ و ۹۰ درجه موجود می باشد.

برای استفاده از زانوها معمولا در جاهایی که احتمال گرفتگی در زاویه ۹۰ درجه را دارد از زانو با زاویه ۸۷/۵ درجه استفاده می شود. اما در اکثر مواقع از دو زانوی ۴۵ درجه استفاده می کنند که برای تغییر مسیر طول زاویه آن بلند تر شده و به اصطلاح پیچ تندی نداشته باشد و گرفتگی در آن قسمت به حداقل امکان برسد. در بحث قیمت زانو پلیکا این طور است که زانو ۴۵ پلیکا ارزان تر از زانو ۹۰ پلیکا می باشد.

زانو پلیکا 90 درجه

زانو پلیکا ۹۰ درجه

زانو پلیکا 45 درجه

زانو پلیکا ۴۵ درجه

زانو دو سر کوپله 45 درجه

زانو دو سر کوپله ۴۵ درجه

سه راه پلیکا

یکی از انواع اتصالات لوله پلیکا سه راهی می باشد که خود سه راهی پلیکا انواع مختلفی دارد و تنوع آن از زانویی پلیکا بیشتر می باشد. این اتصال در دو زاویه مختلف تولید می شود سه راهی ۴۵ پلیکا و سه راه ۹۰ پی وی سی که وظیفه هر دو انشعاب گیری از خط لوله ولی با زاویه های مختلف می باشد. نوع دیگر از سه راهی ۴۵ و ۹۰ پلیکا سه راه تبدیل است. این اتصال به نحوی طراحی شده است که قسمت انشعاب آن سایز کوچکتری نسبت به سایز خود سه راهی دارد و خط لوله با سایز کوچکتر را به خط لوله اصلی متصل می نماید.

سه راه 45 درجه پلیکا

سه راه ۴۵ درجه پلیکا

سه راه 90 درجه پلیکا

سه راه ۹۰ درجه پلیکا

سه راه تبدیل 45 درجه پلیکا

سه راه تبدیل ۴۵ درجه پلیکا

سه راه تبدیل 90 درجه پلیکا

سه راه تبدیل ۹۰ درجه پلیکا

سیفون پلیکا

انواع سیفون پلیکا همگی برای جلوگیری از برگشت بوی بد و همچنین فاضلاب دفع شده استفاده می شوند. این اتصال را در مسیر خروج فاضلاب سرویس های بهداشتی، کفشور های حمام و آسپزخانه و… استفاده می کنند. با توجه به سایز بندی سیفون لوله پلیکا از سیفون پلیکا ۱۱۰ برای توالت و سرویس بهداشتی و از سیفون پلیکا ۶۳ برای کفشور آشپزخانه و بالکن و حمام استفاده می شود.

سیفون پایه دار پلیکا

سیفون پایه دار پلیکا

تبدیل پلیکا

یکی از اتصالات پلیکا که نیز پر کاربرد هم هست تبدیل لوله پلیکا می باشد. این اتصال به دو صورت تبدیل هم مرکز پلیکا و هم تبدیل غیر هم مرکز پلیکا تولید می شود. یکی از رایج ترین سایز های استفاده از این اتصال در ساختمان های مسکونی تبدیل پلیکا ۱۱۰ به ۶۳ یا همان تبدیل لوله پلیکا ۱۰ به ۶ بوده که از آن برای اتصال خط لوله کشی آشپزخانه و حمام به خط لوله اصلی فاضلاب استفاده می شود. همچنین از تبدیل لوله پلیکا ۱۰ به ۸ یا همان تبدیل لوله پلیکا ۱۱۰ به ۹۰ نیز در لوله کشی فاضلاب ساختمان کاربرد دارد.

تبدیل غیر هم مرکز پلیکا

تبدیل غیر هم مرکز پلیکا

تبدیل هم مرکز یا تو در تو

تبدیل هم مرکز یا تو در تو

بوشن پلیکا

بوشن لوله پلیکا نیز از اتصالات لوله پلیکا بوده که کاربرد مهمی در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان دارد. کابرد بوشن پلیکا به این صورت است که دو لوله هم سایز را به یکدیگر متصل می کند.

از انواع بوشن پلیکا می توان به بوشن بدون ترمز لوله پلیکا و همچنین بوش ترمز دار پلیکا و بوشن تعمیری اشاره کرد. بوشن ترمز دار یک بوشن است که در قسمت داخلی آن و در وسط دارای زائده بوده و باعث می شود که از هر دو طرف لوله به طور یکسان وارد اتصال شود.

بوشن تعمیری پلیکا نیز از دو قطعه نیم استوانه شکل تشکیل شده که برای قسمت هایی از لوله که دچار آسیب شده و میخواهیم آن را بدون تخریب تعمیر کنیم استفاده می شود.

سه راه بازدید پلیکا

سه راه بازدید پلیکا

چهارراه پلیکا

از انواع اتصالات پلیکا چهارراه پلیکا می باشد که فقط در سایز ۱۱۰ و آن هم در زاویه ۴۵ درجه تولید می شود. این اتصال از کم مصرف ترین اتصالات لوله پلیکا می باشد که معمولا برای ساختمان های چند واحدی به کار برده می شود و وظیفه آن تجمیع تمام فاضلاب های خروجی لوله های ۱۱۰ پلیکا به یک مسیر می باشد.

چهارراه 45 درجه

چهارراه ۴۵ درجه

چهارراه 90 درجه خم

چهارراه ۹۰ درجه خم


بیشتر بخوانید:
قیمت لوله پلیکا پودری | هواکشی و کشاورزی غلاف برق

سه راه بازدید پلیکا

سه راه دریچه بازدید پلیکا یک سه راهی ۹۰ یا ۸۷/۵ درجه می باشد که به صورت فابریک در قسمت انشعاب یا خروجی وسط آن دارای درب پیچی بوده که برای بازدید و رفع گیر در فاضلاب کاربرد دارد. سه راه دریچه بازدید ۱۱۰ به طور معمول روی رایزر های خروجی در قسمت پارکینگ نصب می شوند و معمولا در پشت دیوار پنهان نبوده قابلیت دسترسی آسان برای آن ها فراهم شده است.

سه راه بازدید پلیکا

سه راه بازدید پلیکا

دریچه بازدید پلیکا

دریچه بازدید پلیکا یا همان رابط دریچه بازدید یکی از اتصالاتی است که معمولا برای اتصال به سه راهی پلیکا به کار برده می شود به این صورت که این اتصال را در قسمت انشعاب یا خروجی وسط سه راهی متصل می کنند. دریچه بازدید دارای یک درب پیچی بوده و بعد از متصل شدن به سه راه امکان بازدید و یا رفع گیر را فراهم می کند.

دریچه بازدید پلیکا

دریچه بازدید پلیکا

درپوش پلیکا

درپوش لوله پلیکا همان طور که از نامش پیداست یک مسدود کننده می باشد به طور مثال درپوش پلیکا ۱۱۰ برای مسدود کردن انتهای خط لوله به سایز ۱۱۰ می باشد و درپوش پلیکا ۶۳ نیز برای مسدود کردن لوله ۶۳ پلیکا به کار می رود.

کپ لوله پلیکا

کپ پلیکا یا گپ لوله پلیکا نیز یک مدل مسدود کننده می باشد تفاوت آن با درپوش، مادگی بودن آن است به این صورت که نحوه متصل شدن گپ پلیکا به لوله از قسمت خارجی لوله است ولی درپوش پلیکا ۱۲۵ یا هر سایز دیگری در قسمت داخلی لوله متصب می شوند.

درپوش پلیکا

درپوش پلیکا

انواع محصولات در پایپ مال

پایپ مال ارائه کننده انواع لوله و اتصالات آب ، فاضلاب ، گاز می باشد که دارای دسته بندی متنوع محصولات ساختمانی و کشاورزی می باشد

از جمله محصولات ارائه شده در پایپ مال به شرح زیر می باشد که برای دریافت اطلاعات از محصول و قیمت آن روی لینک محصول کلیک کنید.

لوله و اتصالات پلیکا

پلیمر گلپایگان PG (پلیکا گلپایگان اصلی ) ، وینو پلاستیک ، پلیکا اینگل ، نانو پلیمر یاس گلپایگان ، یزد پولیکا ، گلسار پلیمر گلپایگان ،

ستاره پلیمر گلپایگان ، تهران اتصالات ۱۱۰ ، پلیکا شهریار ( پلیکا ارزان ) ، لوله گرانول (مخصوص کشاورزی و هواکشی ) ، لوله پلیکا سمنان

لوله و اتصالات سفید تک لایه ( پلی پروپیلن ) آب

لوله پلی پروپیلن آذین ، لوله سفید تک لایه یزد بسپار ، لوله سفید تک لایه یزد لوله ، لوله سفید نیک بسپار یزد 

لوله و اتصالات پنج لایه آب

لوله و اتصالات نیوپایپ ، لوله و اتصالات بهتراشان سپاهان ‌BTS ، لوله و اتصالات ایزی پایپ

لوله اتصالات پوش فیت

پوش فیت پروتکت پلیران ، پوش فیت سایلنت پلی ران ، پوش فیت معمولی نیوفلکس ، پوش فیت سایلنت نیوفلکس ، پوش فیت یزد پوش فیت

پوش فیت معمولی یزد بسپار ، پوش فیت سایلنت یزد بسپار ، پوش فیت نیک بسپار

لوله و اتصالات پلی اتیلن

پلی اتیلن جوشی ، پیچی ، فاضلابی و قطره ای پلی رود ، پلی اتیلن جوشی ، فاضلابی ، پیچی و قطره ای پلیران

شیرآلات برنجی

شیرآلات برنجی سیم ایتالیا ، شیرآلات برنجی کیزایران ، شیرفلکه برنجی سامین ، شیر فلکه برنجی ایران شیر ، شیرگازی سارا

شیر آلات چدنی

شیرالات چدنی فاراب ، شیرآلات چدنی وگ ایران

عایق الاستومری و فوم گرمایش از کف

فوم گرمایش از کف متالایز ، فوم گرمایش از کف شانه تخم مرغی ، انواع بست گرمایش از کف ( بست خاردار،ریل گرمایش از کف)

عایق الاستومری کافلکس ، عایق الاستومری

انواع بست لوله پلیکا و بست روکش دار پوش فیت

بست پلیران ، بست ایران ، بست لوله پلیکا ، بست لوله پوش فیت ، انواع بست رگلاژی سقفی ، انواع بست دیواری پایه دار